Magazin a szerelmem

A magazinok szerkesztése számomra az örömzenélés kategória. Nem készültem szerkesztőnek. Az egyetemi lapnál a kiadásért és a hirdetési felületek értékesítésért feleltem kommunikáció szakos koromban. Így kaptak fizetést a csoporttársaim. Korán megtanulták, hogy ha kell, meg kell húzni egy Faludy interjút is, mert bejött egy hirdetés. Akkor döntöttem úgy, hogy nem leszek újságíró, hiszen náluk fontosabb a hirdetési felület. Egy véletlennek köszönhetően (amit majd egy másik blog bejegyzésben kifejtek) mégis főszerkesztő lett belőlem és annyira megszerettem ezt a kreatív munkát, hogy legalább hat magazinnak voltam 15 év alatt a főszerkesztője.

 

 

Csodás dolog időről időre kreatív emberekkel kitalálni (ez a szerkesztőség), mi érdekli a célcsoportot, ki az aktuális sztár, aki a címlapra kerülve eladásösztönző lehet és ki legyen a fotós, milyen tematikájú legyen a divat anyag. Ki írja meg az interjút. Mennyi a budget és az mire elég? Majd a layout tervezésénél látni, ahogy a szöveg és a képi világ egységet képez.  Jó címek ötletelése. A címlap verziókból kiválasztani a legjobbat és megírni az aktuális beköszönőt, amivel az olvasó is azonosul. A marketinggel egyeztetve a magazinhoz kapcsolódó események szervezése és azon a részvétel. A konkurencia mit tervez és hasonló izgalmas feladatokkal találkozik a főszerkesztő.

Mára a hazai média palettán szinte minden szerkesztővel, újságíróval dolgoztam már együtt. Van, aki nekem köszönheti, hogy elindult ezen a pályán és ahogy látom, sikeres is. A magazinokat még ma is nagyon szeretem, bár inkább az online világban élek. Mindennapi Nő webmagazinom már a virtuális világ igényeihez igazodik.